FRANCOUZSKÝ JAZYK - seznam vzdělávacích materiálů
č. |
Název dokumentu |
Název DUM |
Předmět
nebo |
Jméno
autora |
Výstižný popis (anotace) způsobu využití materiálu ve výuce |
1 |
Pays et nationalités |
Francouzský jazyk, 1. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Materiál slouží k procvičení slovní zásoby zemí Evropy, Ameriky a Asie. Žáci budou tvořit ženský rod národn. a jejich shodu. Procvičí předložky "do" a "z" se zeměmi a městy. Inovace: mezipředmětové vztahy, využití ICT |
|
2 |
Professions |
Francouzský jazyk, 1. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Materiál slouží k procvičení slovní zásoby profesí. Žáci pomocí různých cvičení zopakují tvoření ženského rodu a množného čísla profesí, vyjádří, co kdo dělá a kde pracuje. Inovace: mezipředmětové vztahy, využití ICT |
|
3 |
Calendrier |
Francouzský jazyk, 1. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Materiál slouží k probírání slovní zásoby kalendáře. Žáci vyjádří datum, použijí některé předložky vyjadřující časové vztahy, tvoří otázky k tématu a odpovídají na ně. Inovace: mezipředmětové vztahy, využití ICT |
|
4 |
Négation |
Francouzský jazyk, 2. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Materiál slouží k probírání a procvičení záporu. Žáci se seznámí s různými typy záporek, rozliší jejich funkci ve větě, správně je umístí ve větě v různých časech. Inovace: mezipředmětové vztahy, využití ICT |
|
5 |
Heures et minutes |
Francouzský jazyk, 1. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Žáci se naučí vyjadřovat hodiny. Seznámí se se slovní zásobou tématu, naučí se formulovat otázky. Pomocí obrázků popíší denní aktivity s jejich časovým rozvržením. Inovace: mezipředmětové vztahy, využití ICT |
|
6 |
Adverbes |
Francouzský jazyk, 4. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Žáci se seznámí s adverbii. Tvoří adverbia z adjektiv, rozliší adv. času, místa, způsobu, množství, adv. tázací a přitakací. Vyjádří opaky. Seznámí se s jejich postavením ve větě. Inovace: mezipředmětové vztahy, využití ICT |
|
7 |
Voix passive |
Francouzský jazyk, 4. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Materiál slouží k probírání a procvičení trpného rodu. Žáci tvoří trpný rod, seznámí se s jeho tvary a použitím v různých časech a způsobech, nahradí ho jiným tvarem. Inovace: mezipředmětové vztahy, využití ICT |
|
8 |
Pronoms relatifs |
Francouzský jazyk, 3. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Materiál slouží k probírání a procvičení vztažných zájmen. Žáci rozeznají a použijí jednoduchá a složená vzt. zájmena. Do vět doplní zájmena bez předložek i po předl. Inovace: mezipředmětové vztahy, využití ICT |
|
9 |
Futur |
Francouzský jazyk, 2. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Tento
materiál slouží k probírání a procvičení dvou budoucích časů ve
francouzštině, a to blízké budoucnosti a jednoduchého budoucího
času. |
|
10 |
Corps humain |
Francouzský jazyk, 1. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Materiál
naučí žáky pojmenovat některé části těla a obličeje. Žáci vyjádří
některé nemoci, pojmenují profese pracující ve
zdravotnictví. |
|
11 |
Verbes pronominaux |
Francouzský jazyk, 2. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Žáci
se naučí používat zvratná slovesa v různých časech a způsobech.
Pomocí obrázků vyjádří zvratnými slovesy činnosti během
dne. |
|
12 |
Adjectifs |
Francouzský jazyk, 2. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Materiál slouží k probírání a procvičení adjektiv. Žáci se naučí nepravidelné tvary adj. beau, nouveau a vieux, tvoření žensk. rodu adjektiv, jejich postavení a stupňování. Inovace: mezipředmětové vztahy, využití ICT |
|
13 |
Nombres |
Francouzský jazyk, 1. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Materiál
seznámí žáky s číslovkami základními a řadovými. Žáci procvičují
číslovky tvořením správných tvarů a v rámci hry i jejich použití
ve větách. |
|
14 |
Passé composé |
Francouzský jazyk, 1. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Žáci
tvoří passé composé s oběma pomocnými slovesy a participe passé
sloves pravidelných i nepravidelných. V následných cvičeních si
upevní tvary sloves. |
|
15 |
Subjonctif |
Francouzský jazyk, 3. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Žáci
se seznámí s tvořením subjonctivu sloves pravidelných i
nepravidelných. Naučí se používat subj. po slovesech. Ve
cvičeních si upevní tvary a užití subj. |
|
16 |
Subordonnée conditionnelle |
Francouzský jazyk, 3. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Materiál slouží k probírání a procvičení podmínkových vět. Zabývá se podmínkou možnou, neskutečnou a neskutečnou v minulosti. Žáci pracují s francouzskou písní. Inovace: mezipředmětové vztahy, využití ICT |
|
17 |
Article partitif |
Francouzský jazyk, 1. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Žáci se seznámí s tvary a použitím dělivého členu, naučí se nejčastěji užívané výrazy množství ve francouzštině. Zopakují si a upevní slovní zásobu z oblasti jídla a pití. Inovace: mezipředmětové vztahy, využití ICT |
|
18 |
Gérondif |
Francouzský jazyk, 3. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Tento
materiál slouží k probírání a procvičení přechodníku přítomného
sloves pravidelných i nepravidelných. |
|
19 |
Questions |
Francouzský jazyk, 2. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Tento
materiál slouží k probírání a procvičení tří způsobů tvoření
otázky ve francouzštině (intonací, pomocí částice est-ce que a
inverzí). |
|
20 |
Expressions interrogatives |
Francouzský jazyk, 3. ročník |
Tereza Zahradníková zahradnikova@gymjev.cz |
Žáci
se seznámí s nejčastěji používanými tázacími příslovci, tázacími
zájmeny nesamostatnými a samostatnými jednoduchými, rozšířenými i
složenými. |