MATEMATIKA - seznam vzdělávacích materiálů
č. |
Název dokumentu |
Název DUM |
Předmět
nebo |
Jméno
autora |
Výstižný popis (anotace) způsobu využití materiálu ve výuce |
1 |
Číselné obory Q a R |
Matematika, 1. ročník |
Helena Hufová hufova@gymjev.cz |
Materiál
je určen pro studenty k opakování a procvičení výpočtů s
racionálními a reálnými čísly. |
|
2 |
Mnohočleny |
Matematika, 1. ročník |
Helena Hufová hufova@gymjev.cz |
Materiál
je určen pro studenty k opakování a procvičení operací
s mnohočleny. |
|
3 |
Lomené výrazy |
Matematika, 1. ročník |
Helena Hufová hufova@gymjev.cz |
Materiál
je určen pro studenty k opakování a procvičení úprav
lomených výrazů. |
|
4 |
Lineární rovnice a nerovnice |
Matematika, 1. ročník |
Helena Hufová hufova@gymjev.cz |
Materiál
je určen pro studenty k nácviku a procvičení řešení
lineárních rovnic a nerovnic s jednou neznámou a k sestavení
rovnice ze slovní úlohy. |
|
5 |
Soustavy lineárních rovnic a nerovnic |
Matematika, 1. ročník |
Helena Hufová hufova@gymjev.cz |
Materiál
je určen pro studenty k nácviku a procvičení řešení
soustav lineárních rovnic a nerovnic se dvěma a více
neznámými. |
|
6 |
Kvadratické rovnice |
Matematika, 1. ročník |
Helena Hufová hufova@gymjev.cz |
Materiál
je určen pro studenty k nácviku a procvičení řešení
kvadratických rovnic. |
|
7 |
Kvadratické nerovnice |
Matematika, 1. ročník |
Helena Hufová hufova@gymjev.cz |
Materiál
je určen pro studenty k nácviku a procvičení
řešení kvadratických nerovnic. |
|
8 |
Rovnice a nerovnice v součinovém a podílovém tvaru |
Matematika, 1. ročník |
Helena Hufová hufova@gymjev.cz |
Materiál
je určen pro studenty k nácviku a procvičení řešení rovnic
a nerovnic v součinovém a podílovém tvaru. |
|
9 |
Rovnice a nerovnice s absolutními hodnotami |
Matematika, 1. ročník |
Helena Hufová hufova@gymjev.cz |
Materiál
je určen pro studenty k nácviku a procvičení řešení rovnic
a nerovnic s absolutními hodnotami. |
|
10 |
Rovnice a nerovnice s neznámou pod odmocninou |
Matematika, 1. ročník |
Helena Hufová hufova@gymjev.cz |
Materiál
je určen pro studenty k nácviku a procvičení řešení rovnic
a nerovnic s neznámou pod odmocninou. |
|
11 |
Elementární funkce a jejich vlastnosti |
Matematika, 4. ročník |
Miluše Hrubá hruba@gymjev.cz |
Materiál
slouží k procvičení pojmu definiční obor funkce.
Prostřednictvím ICT je možné využít ho k samostatnému studiu
žáků. |
|
12 |
Spojitost funkce |
Matematika, 4. ročník |
Miluše Hrubá hruba@gymjev.cz |
Materiál
lze použít pro procvičení pojmu spojitost funkce, prostřednictvím
ICT také k samostatnému studiu žáků. |
|
13 |
Limita funkce |
Matematika, 4. ročník |
Miluše Hrubá hruba@gymjev.cz |
Sada
příkladů pro procvičení a pochopení pojmu limita funkce,
prostřednictvím ICT lze využít také k samostatnému studiu
žáků. |
|
14 |
Užití limity funkce |
Matematika, 4. ročník |
Miluše Hrubá hruba@gymjev.cz |
Materiál
lze využít k pochopení pojmu limita funkce, užitím programu
Geogebra může sloužit ke zkvalitnění výuky prostřednictvím
ICT. |
|
15 |
Derivace funkce |
Matematika, 4. ročník |
Miluše Hrubá hruba@gymjev.cz |
Materiál lze použít k nácviku derivace funkce, prostřednictvím ICT také k samostatnému studiu žáků. Inovace: materiál obsahuje sadu příkladů s gradující obtížností |
|
16 |
Průběh funkce |
Matematika, 4. ročník |
Miluše Hrubá hruba@gymjev.cz |
Materiál
lze využít k procvičení pojmu průběh funkce, prostřednictvím
ICT může být použit i k samostatnému studiu žáků. |
|
17 |
Užití diferenciálního počtu |
Matematika, 4. ročník |
Miluše Hrubá hruba@gymjev.cz |
Materiál
lze využít k procvičení slovních úloh na extrémy funkce,
prostřednictvím ICT může být použit i k samostatnému studiu
žáků. |
|
18 |
Primitivní funkce – přímá integrace |
Matematika, 4. ročník |
Miluše Hrubá hruba@gymjev.cz |
Materiál
lze využít k nácviku určování primitivní funkce,
prostřednictvím ICT může být použit i k samostatnému studiu
žáků. |
|
19 |
Integrační metody |
Matematika, 4. ročník |
Miluše Hrubá hruba@gymjev.cz |
Materiál
lze použít k nácviku výpočtu neurčitých integrálů pomocí
metody per partes a metody substituční, prostřednictvím ICT lze
využít také k samostatnému studiu žáků. |
|
20 |
Užití integrálního počtu v geometrii |
Matematika, 4. ročník |
Miluše Hrubá hruba@gymjev.cz |
Ukázka
aplikací určitého integrálu, prostřednictvím ICT (software
Geogebra) lze ukázat souvislost výpočtů s geometrickou
interpretací. |