RUSKÝ JAZYK - seznam vzdělávacích materiálů
č. |
Název dokumentu |
Název DUM |
Předmět
nebo |
Jméno
autora |
Výstižný popis (anotace) způsobu využití materiálu ve výuce |
1 |
Skloňování substantiv v singuláru |
ruský jazyk, 2. ročník |
Jana Janečková janeckova@gymjev.cz |
Pracovní list slouží k procvičování a upevňování skloňování podstatných jmen rodu mužského a ženského v jednotném čísle podle vzorů: магазин, портфель, школа, неделя, фотография. Inovace: mezipředmětové vztahy (český jazyk), využití ICT, mediální techniky. |
|
2 |
Skloňování substantiv v plurálu |
ruský jazyk, 2. ročník |
Jana Janečková janeckova@gymjev.cz |
Pracovní list slouží k procvičování skloňování podstatných jmen rodu mužského, ženského a středního v množném čísle podle vzorů: магазин, портфель, школа, неделя, фотография, здание а k upevňování pádových koncovek. Inovace: mezipředmětové vztahy (český jazyk), využití ICT, mediální techniky. |
|
3 |
Питание |
ruský jazyk, 4. ročník |
Jana Janečková janeckova@gymjev.cz |
Pracovní list slouží k procvičování a upevňování slovní zásoby k tematickému celku Питание, časování sloves есть, пить. Inovace: mezipředmětové vztahy (český jazyk, dějepis, geografie), využití ICT, mediální techniky. |
|
4 |
Počáteční výuka ruštiny |
ruský jazyk, 1. ročník |
Jana Janečková janeckova@gymjev.cz |
Pracovní list slouží k procvičování a upevňování azbuky, základního lexikálního učiva a elementárních poznatků z gramatiky. Inovace: mezipředmětové vztahy (český jazyk), využití ICT, mediální techniky. |
|
5 |
Skloňování adjektiv |
ruský jazyk, 3. ročník |
Jana Janečková janeckova@gymjev.cz |
Pracovní list slouží k procvičování skloňování adjektiv v singuláru a plurálu podle vzorů: новый , летний а k upevňování pádových koncovek. Inovace: mezipředmětové vztahy (český jazyk), využití ICT, mediální techniky. |
|
6 |
Человек |
ruský jazyk, 3. ročník |
Jana Janečková janeckova@gymjev.cz |
Pracovní list slouží k procvičování a upevňování slovní zásoby k tematickému celku Человек – внешний вид, черты характера. Inovace: mezipředmětové vztahy (český jazyk), využití ICT, mediální techniky. |
|
7 |
Одежда |
ruský jazyk, 3. ročník |
Jana Janečková janeckova@gymjev.cz |
Pracovní list slouží k procvičování a upevňování slovní zásoby k tematickému celku Одежда, časování sloves надеть, надевать, одеться, одеваться, снять. Inovace: mezipředmětové vztahy (český jazyk), využití ICT, mediální techniky. |
|
8 |
Национальность |
ruský jazyk, 1. ročník |
Jana Janečková janeckova@gymjev.cz |
Pracovní list slouží k procvičování a upevňování slovní zásoby k tematickému celku Национальность, страны. Inovace: mezipředmětové vztahy (český jazyk, geografie), využití ICT, mediální techniky. |
|
9 |
Покупки |
ruský jazyk, 2. ročník |
Jana Janečková janeckova@gymjev.cz |
Pracovní list slouží k procvičování a upevňování slovní zásoby k tematickému celku Покупки, časování sloves купить, взять. Inovace: mezipředmětové vztahy (český jazyk), využití ICT, mediální techniky. |
|
10 |
Школа |
ruský jazyk, 2. ročník |
Jana Janečková janeckova@gymjev.cz |
Pracovní list slouží k procvičování a upevňování slovní zásoby k tematickému celku Школа; předložky по, после; užití sloves учить, учиться, заниматься. Inovace: mezipředmětové vztahy (český jazyk), využití ICT, mediální techniky. |
|
11 |
|
Н.В.Гоголь и его комедия „Ревизор „ |
ruský jazyk, 4. ročník |
Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží život a dílo jednoho z největších ruských spisovatelů 1. poloviny 19.století. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
12 |
|
Алекцандр Исаевич Солженицын - 1 |
ruský jazyk, 4. ročník |
Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou etapu ve vývoji ruské literatury a sice život před válkou, za války, dobu v nápravných táborech a počátky literární tvorby Alexandra Isajeviče Solženicyna. Inovace: mezipředmětové vztahy ruský jazyk, literatura, zeměpis, dějepis,, využití ICT, mediální technika. |
13 |
|
Алекцандр Исаевич Солженицын – 2 (после лагеря и ссылки) |
ruský jazyk, 4. ročník |
Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou etapu ve vývoji ruské literatury a sice život a literární tvorbu Alexandra Isajeviče Solženicyna po roce 1953. Inovace: mezipředmětové vztahy ruský jazyk, literatura, zeměpis, dějepis, využití ICT, mediální technika. |
14 |
|
Александр Исаевич Солженицын – 3 (после Нобелевской премии, эмиграция...) |
ruský jazyk, 4. ročník |
Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou etapu ve vývoji ruské literatury a sice život a literární tvorbu Alexandra Isajeviče Solženicyna po roce 1970. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
15 |
|
Москва – столица Российской Федерации 1-ая часть /история до 1922 года/ |
ruský jazyk, 4. ročník |
Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží jednu z nejzajímavějších kapitol ruských reálií- historii vzniku a vývoje Moskvy až do roku 1922. Inovace: mezipředmětové vztahy ruský jazyk, dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
16 |
|
Москва – столица Российской Федерации 2-ая часть /история после 1922 года/ |
ruský jazyk, 4. ročník |
Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží jednu z nejzajímavějších kapitol ruských reálií - historii vzniku a vývoje Moskvy od roku 1922 do současnosti . Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
17 |
|
Москва – столица Российской Федерации 3-ья часть /экономика, транспорт, культура, достопримечательности/ |
ruský jazyk, 4. ročník |
Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží které studentům přiblíží jednu z nejzajímavějších kapitol ruských reálií - vývoj Moskvy v oblasti ekonomie, dopravy, kultury apod. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
18 |
|
Русские праздники |
ruský jazyk, 4. ročník |
Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou formou účel a smysl svátků obecně a konkrétně o některých nejznámějších v Rusku slavených svátcích-. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
19 |
|
Свободное время |
ruský jazyk, 4. ročník |
Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které se studentům pokusí definovat pojem volného času, ukáží různé možnosti využití volného času a různé názory na využití volného času. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
20 |
|
Сибирь – история и её настоящее |
ruský jazyk, 4. ročník |
Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží jedno z nejzajímavějších témat, a sice Sibiř stokrát jinak, z pohledu historie i současnosti. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis - zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |