DĚJEPIS - seznam vzdělávacích materiálů
č. |
Název dokumentu |
Název DUM |
Předmět
nebo |
Jméno
autora |
Výstižný popis (anotace) způsobu využití materiálu ve výuce |
1 |
První světová válka I |
dějepis, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list k dějinám první světové války v letech 1914 – 1916. Inovace: mezipředmětové vztahy (geografie), využití ICT, mediální technika. |
|
2 |
Doba bronzová |
dějepis, 1. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní
list charakterizující základní rysy doby bronzové. |
|
3 |
První světová válka II |
dějepis, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list k dějinám první světové války v letech 1917 – 1918. Inovace: a doplníte, v čem je inovativní - např. mezipředmětové vztahy (geografie, základy společenských věd), využití ICT, mediální technika. |
|
4 |
Mladší doba železná |
dějepis, 1. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list charakterizující základní rysy mladší doby železné. Inovace: mezipředmětové vztahy (geografie), využití ICT, mediální technika. |
|
5 |
Pomocné vědy historické |
dějepis, 1. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Prezentace popisující jednotlivé pomocné vědy historické. Inovace: mediální technika, mezipředmětové vztahy (latina, fyzika). |
|
6 |
Napoleon Bonaparte aneb Z poručíka císařem |
dějepis, 1. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Prezentace popisující vzestup Napoleona Bonaparta od jeho mládí do korunovace císařem. Inovace: mediální technika. |
|
7 |
Starověká Mezopotámie – Sumer, Akkad a Asýrie |
dějepis, 1. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list k dějinám starověké Mezopotámie, postihuje základní rysy starověkého Sumeru, Akkadu a starověké Asýrie. Inovace: mezipředmětové vztahy (geografie), využiti ICT, mediální technika. |
|
8 |
Starověká Mezopotámie – Babylonie, Chetité |
dějepis, 1. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list k dějinám starověké Mezopotámie, postihuje základní rysy starověké Babylonie a Chetitské říše. Inovace: mezipředmětové vztahy (geografie), využití ICT, mediální technika. |
|
9 |
Starověký Egypt |
dějepis, 1. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list k dějinám starověkého Egypta (geografie, struktura společnosti, náboženské představy). Inovace mezipředmětové vztahy (český jazyk a literatura, geografie), využití ICT, mediální technika. |
|
10 |
Řecko-perské války |
dějepis, 1. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list k dějinám řecko-perských válek, postihuje klíčové momenty tohoto konfliktu. Inovace: mezipředmětové vztahy (geografie), využití ICT, mediální technika. |
|
11 |
Minojská Kréta
|
dějepis, 1. ročník |
PaedDr. Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží jeden z největších divů historie- rozmach, kulturu a pak náhlý zánik vyspělé minojské kultury na Krétě + něco také o jejím objeviteli A. Evansovi. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
|
12 |
Sparta |
dějepis, 1. ročník |
PaedDr. Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou kapitolu řecké historie- historii nezvykle organizovaného státu, Sparty, která dodnes udivuje celý svět. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
|
13 |
Athény
|
dějepis, 1. ročník |
PaedDr. Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou kapitolu řecké historie- historii Athén, které jsou považovány za kolébku demokracie. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika.
|
|
14 |
Makedonská nadvláda za Filippa II. a jeho syna Alexandra |
dějepis, 1. ročník |
PaedDr. Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou kapitolu řecké historie - historii expanze dravé Makedonie za vlády Filippa II. a především Alexandra Makedonského. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
|
15 |
Starověký Řím |
dějepis, 1. ročník |
PaedDr. Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou kapitolu římské historie- historii vzniku a vývoje státu, který se po sjednocení pevninské Itálie stal pánem celého Středomoří. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
|
16 |
Punské války
|
dějepis, 1. ročník |
PaedDr. Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou kapitolu římské historie- historii vzniku a vývoje státu, který se po sjednocení pevninské Itálie stal pánem celého Středomoří. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
|
17 |
Občanské války, první triumvirát |
dějepis, 1. ročník |
PaedDr. Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou kapitolu římské historie- historii vzniku a vývoje státu, který se po sjednocení pevninské Itálie stal pánem celého Středomoří. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
|
18 |
Gaius Julius Caesar a druhý triumvirát |
dějepis, 1. ročník |
PaedDr. Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou kapitolu římské historie- životní příběh nejvýznamnější postavy římského starověku G.J.Caesara, dále o druhém triumvirátu a o adoptivním synu Caesara Octavianovi. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |
|
19 |
Augustus a jeho doba |
dějepis, 1. ročník |
PaedDr. Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou kapitolu římské historie- Řím za doby vlády Augusta – prvního“princepse“ raného císařství. Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika |
|
20 |
Iulsko-claudijská dynastie |
dějepis, 1. ročník |
PaedDr. Vladimír Macků macku@gymjev.cz |
Prezentováno na interaktivní tabuli s využitím psaného textu a doplňkových obrázků, které studentům přiblíží zajímavou kapitolu římské historie- Řím za doby vlády iulsko-claudijské dynastie po smrti Augusta . Inovace: mezipředmětové vztahy dějepis- zeměpis,dějepis – výtvarné umění, využití ICT, mediální technika. |