DĚJINY KULTURY - Seznam vzdělávacích materiálů
č. |
Název dokumentu |
Název DUM |
Předmět
nebo |
Jméno
autora |
Výstižný popis (anotace) způsobu využití materiálu ve výuce |
1 |
Anglické malířství na počátku 19. století - John Constable, J. M. W. Turner |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list postihující typické rysy tvorby J. Constablea a W. Turnera. Inovace: využití ICT, mediální technika. |
|
2 |
Impresionismus |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list popisující základní rysy impresionismu v malířství, sochařství a hudbě. Inovace: mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, hudební výchova), využití ICT, mediální techniky. |
|
3 |
Édouard Manet |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list popisující základní rysy tvorby É. Maneta. Inovace: mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, hudební výchova), využití ICT, mediální techniky. |
|
4 |
Claude Monet |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list popisující základní rysy tvorby C. Moneta. Inovace: mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, hudební výchova), využití ICT, mediální techniky. |
|
5 |
České výtvarné umění na přelomu 19. a 20. století
|
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Prezentace přibližující významné osobnosti malířství a sochařství na přelomu 19.a 20. století. Inovace: mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, dějepis), využití ICT, mediální techniky. |
|
6 |
Náboženské náměty a symboly - křesťanství |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list přibližující křesťanské náměty a symboly ve výtvarném umění. Inovace: mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, hudební výchova), využití ICT, mediální techniky. |
|
7 |
Antická mytologie ve výtvarném umění |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list přibližující tematiku antické mytologie ve výtvarném umění. Inovace: mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, dějepis), využití ICT, mediální techniky. |
|
8 |
Česká secesní architektura I |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Prezentace seznamující žáky s příklady české secesní architektury. Inovace: mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, dějepis), využití ICT, mediální techniky. |
|
9 |
Česká secesní architektura II |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Prezentace přibližující památky české secesní architektury.Inovace: mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, dějepis), využití ICT, mediální techniky. |
|
10 |
Významné objevy, technika a změny životního stylu na konci 19. století a v první třetině 20. století |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list popisující některé významné objevy, techniku a změny životního stylu na konci 19. století a v první třetině 20. století Inovace: mezipředmětové vztahy (dějepis, fyzika, chemie, výtvarná výchova), využití ICT, mediální techniky. |
|
11 |
Kubismus |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list popisující základní rysy kubismu. Inovace: mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova), využití ICT, mediální techniky. |
|
12 |
Český kubismus - malířství |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list popisující základní rysy českého kubismu v malířství. Inovace: mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, český jazyk), využití ICT, mediální techniky. |
|
13 |
Expresionismus a počátky abstraktního umění |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list popisující základní rysy a představitele expresionismu. Seznamuje také s uměleckými názory Vasilije Kandinského, který stál u zrodu abstraktního umění. Inovace: mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova, dějepis), využití ICT, mediální techniky. |
|
14 |
Atributy svatých – svatí v českých zemích |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list seznamuje s některými světci, kteří jsou spjati s českými zeměmi. Inovace: mezipředmětové vztahy (dějepis, český jazyk a literatura), využití ICT, mediální techniky. |
|
15 |
Antická mytologie – bohové a bohyně |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní
list charakterizující bohy a bohyně antické mytologie |
|
16 |
Abstraktní malířství 1. poloviny 20. století |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list seznamuje s proudy abstraktního umění 1. poloviny 20. století. Inovace: mezipředmětové vztahy (výtvarná výchova), využití ICT, mediální techniky. |
|
17 |
Česká meziválečná architektura I |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list seznamuje se směry české meziválečné architektury. Inovace: mezipředmětové vztahy (dějepis, estetická výchova), využití ICT, mediální techniky. |
|
18 |
Česká meziválečná architektura II |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list seznamuje se směry české meziválečné architektury, resp. brněnským funkcionalismem. Inovace: mezipředmětové vztahy (dějepis, estetická výchova), využití ICT, mediální techniky. |
|
19 |
Památky UNESCO v České republice |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list seznamuje s památkami zařazenými na seznam kulturního dědictví lidstva UNESCO. Inovace: mezipředmětové vztahy (dějepis, základy společenských věd), využití ICT, mediální techniky. |
|
20 |
Světové galerie |
dějiny kultury, 4. ročník |
Mgr. Jaromír Baranok baranok@gymjev.cz |
Pracovní list seznamuje s významnými světovými galeriemi, resp. muzei, jejichž jsou některé galerie součástí. Inovace: mezipředmětové vztahy (cizí jazyky, zeměpis), využití ICT, mediální techniky. |